chaffier استانی نوجوان پیشگیری جشنواره

chaffier: استانی نوجوان پیشگیری جشنواره شهرکرد دانش آموز چهارمحال و بختیاری مرحله استانی

گت بلاگز اخبار پزشکی کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

مقادیر کمی از ویتامین‌های مهم که در رژیم غذایی روزانه‌ی شما وجود دارند می‌توانند مواد مغذی مورد نیازتان جهت حفظ سلامت جسم و مغز را تأمین کنند.

کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

عبارات مهم : حافظه

مقادیر کمی از ویتامین های مهم که در رژیم غذایی روزانه ی شما وجود دارند می توانند مواد مغذی مورد نیازتان جهت حفظ سلامت جسم و مغز را تأمین کنند.

به گزارش تبیان، ولی کمبود مقدار قابل توجهی از آن ها می تواند پایه ی پرسشها حافظه در بیماری هایی چون زوال عقل باشد.

کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

رژیم غذایی سالم جهت حفظ انرژی بدن مهم است ولی عادات غذایی نادرست نیز می توانند منجر به پرسشها نورولوژیکی یا مغزی شوند مانند از دست دادن حافظه. مقادیر کمی از ویتامین های مهم که در رژیم غذایی روزانه ی شما وجود دارند می توانند مواد مغذی مورد نیازتان جهت حفظ سلامت جسم و مغز را تأمین کنند. ولی کمبود مقدار قابل توجهی از آن ها می تواند پایه ی پرسشها حافظه در بیماری هایی چون زوال عقل باشد.

ویتامین های ضروری

سیزده ویتامین مهم باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، یعنی بدن جهت عملکرد مناسب خود به آن ها نیاز دارد. ویتامین های A، D، E و K ویتامین های محلول در چربی هستند که در سلول های چربی ذخیره می شوند.

مقادیر کمی از ویتامین‌های مهم که در رژیم غذایی روزانه‌ی شما وجود دارند می‌توانند مواد مغذی مورد نیازتان جهت حفظ سلامت جسم و مغز را تأمین کنند.

ویتامین C و 8 ویتامین B باقیمانده، محلول در آب هستند؛ یعنی بدن هر چقدر که نیاز دارد از آن ها مصرف می کند و اضافی آن را از طریق ادرار دفع می کند.

در زیاد موارد، یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزی ها، غلات و پروتئین کم چربی جهت شما کافی است تا ویتامین های مورد نیاز روزانه ی خود را تأمین کنید. ولی پروسه ی طبیعی پیری، سوء تغذیه یا شرایط ضعیف کننده ای چون بیماری هایی که باعث جذب ناکافی مواد مغذی می شوند، می توانند کیفیت جذب این مواد به وسیله بدن و استفاده از آن ها را دچار اختلال کرده و کمبودهایی ایجاد کنند.

ویتامینی که کمبود آن بیشترین ارتباط را با از دست دادن حافظه دارد، ویتامین B-1 یا تیامین هست، البته کمبود سایر ویتامین های گروه B و ویتامین D نیز می توانند موجب ضعف حافظه ناشی از مصرف الکل، زوال عقل، پارکینسون و آلزایمر شوند.

کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

کمبود تیامین

تیامین مانند سایر ویتامین های گروه B، یک ماده ی مغذی بسیار مهم جهت سوخت و ساز غذا و تبدیل آن به انرژی و حفاظت از عملکردهای گوناگون سیستم عصبی هست. تیامین زیادی در مغز شما وجود دارد و به عملکرد مناسب آنزیم های مورد نیاز جهت تولید فرارسان های عصبی جهت تفکر، حرکت، خلق و خو و حافظه کمک می کند.

مقادیر کمی از ویتامین‌های مهم که در رژیم غذایی روزانه‌ی شما وجود دارند می‌توانند مواد مغذی مورد نیازتان جهت حفظ سلامت جسم و مغز را تأمین کنند.

هر چند تیامین به آسانی در غذاهایی چون مرغ، غلات کامل، مغزها و حبوبات پیدا می شود، ولی رژیم غذایی که این غذاهای را نداشته باشد، ریسک کمبود تیامین را زیاد کردن می دهد. مصرف الکل نیز می تواند جذب تیامین را مختل کرده و کمبود این ویتامین را در بر داشته باشد.

کمبود شدید تیامین باعث سندرم ورنیک کورساکف می شود که یک اختلال نورولوژیکی با علائمی چون احساس بحران و از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت هست. میزان مورد نیاز روزانه ی بزرگسالان به تیامین، 1.1 تا 1.2 میلی گرم است.

کمبود این ویتامین اختلال حافظه در پی دارد

ویتامین B3، B6، B9 و B12

ویتامین های B هرکدامشان مسئولیت های شیمیایی در بدن دارند ولی هیچ کدامشان بدون حضور دیگر ویتامین های B نمی توانند فرایندهای حیاتی بدن را کامل انجام دهند. مثلاً ویتامین B3 که در سوخت و ساز اهمیت دارد، وابسته به مقدار کافی ویتامین B6 است تا بتواند نقش خود را در سوخت و ساز مناسب ایفا کند. همین طور ویتامین های B6، B9 و B12 با هم کار می کنند تا بتوانند اسیدآمینه ی هوموسیستئین در خون را تنظیم کنند تا زیادی تولید نشود. کمبود هرکدام از این ویتامین ها، ریسک اوج رفتن هوموسیستئین را زیاد کردن می دهد که منجر به شروع زودهنگام زوال عقل و آلزایمر خواهد شد.

غذاهایی که حاوی این ویتامین ها هستند مشمول بر غلات کامل، سیب زمینی، مغزها، ماکیان و سبزیجات برگ تیره می شود.

کمبود ویتامین D

تحقیقات اولیه نشان داده که کمبود ویتامین D می تواند منجر به ضعف قدرت ادراکی به شکل زوال عقل شود. ویتامین D اساساً مربوط به سلامت استخوان هاست، ولی دانشمندان از آزمایشاتی که انجام دادند فهمیدند بیش از نیمی از افراد تحت آزمایش که زوال عقل داشتند، کمبود ویتامین D نیز داشتند. این نتیجه های قابل توجه هستند لیکن ویتامین D به آسانی از منابع غذایی به دست نمی آید، بنابراین تحقیقات جهت پیدا کردن ارتباط دقیق بین کمبود ویتامین D و از دست دادن حافظه ادامه دارد.

شما می توانید با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید این ویتامین را به دست بیاورید ولی این کار ریسک سرطان را هم اوج می برد. مقدار کافی ویتامین د، 400 تا 600 واحد بین المللی در روز هست. لبنیات غنی شده است با ویتامین D و ماهی نیز منابع خوبی هستند.

واژه های کلیدی: حافظه | روزانه | ویتامین | ویتامین | رژیم غذایی | عادات غذایی | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog